*** NB: op dit moment staan er geen webinars gepland. Maar je interesse aangeven kan! Dan zet ik je op de lijst. ***

Je hebt een mooi verhaal, maar niemand wil het horen

We werken allemaal hard aan zaken waar we in geloven. Of die zaken nou inhoudelijk en ideëel zijn, of meer commercieel en gericht op maken van winst. En geregeld zijn er ontwikkelingen of resultaten die je met veel mensen wil delen, omdat je denkt dat dat voor hen waardevol kan zijn. Dus je probeert media geïnteresseerd te krijgen in jouw verhaal. En dat blijkt niet altijd even makkelijk…

Kom iets brengen, niet iets halen

In de bijna 20 jaar dat ik op een redactie werk, krijg ik heel veel persberichten van stichtingen, organisaties en bedrijven. Die willen allemaal één ding van mij: aandacht.

Bij veel van die berichten merk ik dat de afzender zich geen goed beeld heeft gevormd van waar ik als programmamaker behoefte aan heb. Het bericht richt zich vooral op wat de afzender wil of nodig heeft en gaat voorbij aan wat het bij kan dragen aan mijn programma. En dat is waar ík natuurlijk naar kijk. Terwijl je veel meer kans hebt dat ik je persbericht aandachtig lees, wanneer ik het gevoel heb dat ik daarmee een mooi onderwerp binnenhaal, dat ik graag met mijn publiek wil delen.

Zorg er dus voor dat je mij iets komt brengen, in plaats van halen; daar worden jij en de programmamaker veel blijer van.

Mijn webinar ‘Denken als een journalist’

Mij is het altijd opgevallen dat sommige personen of organisaties het altijd voor elkaar krijgen om de aandacht op zich te vestigen: ze zitten geregeld aan tafel in talkshows, krijgen breeduit de ruimte om hun verhaal te doen in kranten en worden graag gehoord op de radio. Wat doen zij, wat jou niet lukt?

Mijn werk op de redactie bij NH Media heeft me inzicht gegeven in de factoren die de kans op redactionele aandacht (Free Publicity) vergroten. Die inzichten deel ik met je in mijn presentatie ‘Denken als een journalist’.

In deze presentatie sta ik stil bij hoe een redactie werkt en wat verschillende media aan specifieke behoefte hebben. Daarnaast behandel ik vier basisonderwerpen, die jou meer houvast geven in hoe je voortaan media kan benaderen:

  • Positionering
    • welke toon kies je voor je boodschap
  • het juiste medium
    • waar komt jouw boodschap het best tot z’n recht
  • mediagenialiteit
    • wat maakt jouw boodschap passend bij het medium van je keuze
  • urgentie
    • wat maakt dat jouw boodschap nú aandacht verdient

Met deze kennis zul je voortaan veel gerichter in contact komen met de media.

De webinars vinden plaats via Zoom.us. 

Aanmelden

Op dit moment staat er één bijeenkomst gepland:

  • toekomstige data worden nog ingevuld. Het webinar duurt een klein uur.

Aanmelden kan door middel van een reactie op dit artikel, via het contactformulier of door te mailen naar arend@veelhooi.nl.

Mocht je op een geplande datum niet kunnen, maar je hebt wel interesse: laat me dat dan weten.  Dan houd ik je op de hoogte van nieuwe data. Volg ook mijn sociale platforms, waar ik laat weten als er weer een gepland staat!

Tot gauw!

4 antwoorden
  1. Avatar
    Renate zegt:

    Hoi Arend! Wat leuk dat ik je voorbij zie komen! We troffen elkaar ooit bij decWoonboot van het Haar-verkiezing.
    Ik ben nieuwsgierig naar je training!
    Groeten van Renate

    Beantwoorden
    • Arend de Geus
      Arend de Geus zegt:

      Hoi Renate,

      Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. En dat je interesse hebt in het volgen van mijn training. Ik heb nog geen datum gepland, omdat ik wil voorkomen dat ik iets plan op een moment dat niemand kan. Dus mijn vraag aan jou is: welke momenten schikken jou op de woensdag en vrijdag? Dat zijn de dagen waarop ik het het makkelijkst in kan plannen. Ochtend, middag of avond maken me dan niet uit.
      Ander verzoek is of je kunt bedenken of er anderen zijn in je netwerk die wat aan de webinar zouden kunnen hebben. Dan heb ik wat volume aan deelnemers, mochten zij zich ook aanmelden. Is er bijvoorbeeld een ondernemersvereniging waar je lid van bent; dan kun je het in dat netwerk opperen.

      Ik zet je naam op de lijst van geïnteresseerden en laten we contact houden. Volgende week hebben we het er verder over, ok?

      Groet, Arend.

      Beantwoorden
    • Arend de Geus
      Arend de Geus zegt:

      Hoi Geert,
      Dank voor je interesse en voor je opmerking over het aanmelden. Ik heb de tekst inmiddels bijgewerkt. En je had het al afdoende gedaan door op deze manier onder het artikel te reageren :-)

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *